EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ ÉPÍTÉSZ IRODÁKKAL
MITŐL MŰKÖDIK VALÓBAN JÓL EGY RAKTÁR?
A jól működő hagyományos vagy automata raktárhoz szükségesek a megfelelő fizikai eszközök – tárolórendszer, anyagmozgató eszközök és berendezések – raktárirányítási szoftver és egy megfelelő épület.
A hatékony és gazdaságos működést támogatja, ha a raktári eszközök és szoftverek egy logisztikai rendszertervezést követően kerülnek beszerzésre és ha az épületet is pontosan az adott működésnek megfelelően tervezik meg.
Mit jelent a logisztikai folyamattervezés?
A logisztikai tervezés valamilyen célravezetőnek tartott jövőbeli állapot elérését teszi lehetővé, olyan módon, hogy a feltételeket, a fizikai eszközöket és a folyamatokat az adott cél elérése érdekében alakítják ki.
Ugyanúgy, mint a raktárépület megtervezése előtt, a logisztikai tervezés előtt is szükséges, hogy a megrendelő megfogalmazza, hogy a létesítendő új raktárnak milyen funkciókat, és milyen raktári kapacitást kell ellátnia.
Együttműködés már a kezdetektől
A munka kezdetén a legtöbb esetben a megrendelő új raktárépület megtervezésére ad megbízást, vagy a meglévő raktárépületét bővítené a megváltozott kapacitás kiszolgálása érdekében. Majd az építészeti tervek elkészülte után megkeres egy intralogisztikai szakértőt, hogy tervezze meg az új létesítmény eszközigényét.
Már az igényfelmérés során gyakran kiderül, hogy a korábban már megtervezett épület nem minden paraméterében felel meg az optimális raktári folyamatnak. Ez kiküszöbölhető, ha az építész tervező és a raktárlogisztikai rendszertervező között az együttműködés a gyakorlatban már a kezdetektől megvalósul.
ELŐNYÖK AZ ÉPÍTÉSZ IRODA SZÁMÁRA:
- A logisztikai folyamattervezés során kidolgozott terv elősegíti a végleges épület-koncepció megfogalmazását.
- A QLM képzett és nagy szakmai tapasztalattal rendelkező mérnökei hatékony információáramlással segítik az építész iroda munkáját.
- A tervmódosítások száma csökken, az építészeti és szakági tervek is hamarabb elkészülhetnek és engedélyeztethetőek.
ELŐNYÖK A BERUHÁZÓ SZÁMÁRA:
- Igényeit csak egyszer kell megfogalmaznia, ezzel egyszerre két szakmának ad információt.
- Az építész iroda és a QLM együttműködése révén az elkészülő raktárépület és ennek felszerelése minden szempontból a lehető leghatékonyabb raktári működést szolgálja.
- A teljes tervezési projekt átfutási ideje gyorsabb lesz.